دانلود جدیدترین ها
دانلود جدیدترین ها
دانلود جدیدترین ها
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 8 فروردين 1391برچسب:, توسط علی زیباروش |

خوابي سبك به سبكي پر 
 بچه‌هايي كه در خواب خروپف مي‌كنند معمولا به خواب عميق فرو نمي‌روند و خواب سبكي دارند. دفعات بيدار شدن و به اصطلاح پريدن از خواب در بين اين بچه‌ها بسيار بيشتر از بچه‌هاي سالم است و دوره‌هاي قطع تنفس هم در بين آنها بيشتر ديده مي‌شود. متعاقبا اين بچه‌ها در طول روز معمولا بداخلاق، كم توجه، بي‌حوصله و ناراحت به نظر مي‌رسند و پدر و مادر معمولا در ارتباط با اين بچه‌ها مشكل پيدا مي‌كنند.

مشكلاتي كه شايد با كمي توجه پدر و مادر به وضعيت خواب كودك و درمان مشكلات آن به راحتي برطرف شود.اخیراً مطالعه‌اي در مورد خروپف‌هاي بچه‌گانه روي 15 كودك 6 تا 17 ساله انجام شده است. اين 15 كودك كه شامل 10 پسر بچه و 5 دختر بچه‌ بودند همگي توسط والدين خود به علت شديد بودن خروپف‌هاي شبانه به متخصص گوش و حلق و بيني مراجعه كرده بودند. وزن همه بچه‌ها طبيعي بود و هيچ مشكل جسماني يا بيماري خاصي نداشتند. نتايج حاصل از بررسي اين كودكان با 15 كودك مشابه و هم سن و سال كه سابقه خروپف كردن در خواب نداشتند مقايسه شد و طبق نظر محققان اين طرح، نتايج جالب و قابل توجهي به دست آمد.

خواب ناراحت و هزار دردسر
حدود نيمي از بچه‌هايي كه در خواب خروپف مي‌كنند از نظر تحصيلي و اخلاقي در مدرسه دچار مشكل هستند در حالي كه اين مشكلات در بين بچه‌هايي كه خروپف نمي‌كنند چندان شايع نيست. در ضمن بيش از دو سوم از كودكاني كه در خواب خروپف مي‌كنند دچار ديگر مشكلات خواب نظير قطع تنفس در حين خواب يا راه رفتن طي خواب نيز هستند در حالي كه اين اختلالات هم در بچه‌هايي كه خروپف نمي‌كنند به مراتب كمتر ديده مي‌شود.

فراواني خواب آلودگي در طي روز، بداخلاقي و بي‌حوصلگي طبق گزارش والدين هم در بچه‌هايي كه خروپف مي‌كردند بيشتر بود و همه اين موارد به طور كلي نشان مي‌دهند كه خروپف كردن شبانه از طريق از بين بردن يك خواب مناسب و راحت براي كودك، مشكلات رفتاري و تحصيلي مهمي را در طي روز براي كودك به همراه خواهد آورد.

خروپف يا نداي كمك طلبيدن
 متاسفانه طبق نظراتي كه در حال حاضر وجود دارد بسياري از خروپف‌هاي كودكان بي‌اهميت تلقي مي‌شوند و تحت درمان قرار نمي‌گيرند اما مطالعات نشان داده است كه درمان اين خروپف‌ها از طريق درمان لوزه‌هاي بزرگ يا برداشتن آنها و يا درمان ديگر اختلالات مسدود كننده مجاري هوايي، بيني و حلق مي‌تواند تاثير چشمگيري در بهبود وضعيت خلقي و سطح يادگيري كودكان داشته باشد.

حتي اين اختلالات گاهي به حدي مهم و آسيب‌رسان خواهند بود كه احتياج به ترميم و درمان از طريق انجام جراحي دارند و به همين دليل به پدران و مادران توصيه مي‌شود كه درصورت مشاهده چنين اختلالاتي در كودكان خود حتما با يك متخصص گوش و حلق و بيني مشورت كنند. متاسفانه در بسياري از موارد اختلالت يادگيري يا بداخلاقي‌هاي بچه‌ها به مسائل رواني نسبت داده مي‌شود در حالي كه كمي دقت پدر و مادر به نحوه و كيفيت خواب كودك مي‌تواند منشا تمام مشكلات كودك را مشخص كند.
ناپايداري و بي‌كيفيتي خواب اگرچه مي‌توانند دردسرهاي قابل توجهي را چه براي والدين و معلمان و چه براي خود كودك ايجاد كنند اما در صورت برخورد صحيح و درمان كافي آنها به راحتي مي‌تواند تاثير چشمگيري دروضعيت كلي و كيفيت زندگي كودك ايجاد كند.‌


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.